Frågor och svar

Vad innebär Finn’s self service-system?

Med enkla och smarta datoriserade lösningar kan du som gäst checka in och ut själv via pekskärm. Vi har även en kiosk där du kan handla varor på dygnets alla timmar.
Du som gäst uppskattar att klara dig själv.

Den personliga servicen finns och våra värdar hjälper gärna till med att besvara frågor eller ge dig våra bästa tips för en bra vistelse i Lund och Skåne. Finn’s värdar finns på plats främst dagtid och även kvällar vid behov, notera att tider kan variera.
Kontakta oss gärna i förväg så berättar vi mer.

Det sker via terminaler i lobbyn, precis vid entrén. 
Där knappas för- och efternamn in tillsammans med avresedatum, där efter följs instruktionerna som anges på skärmen. I slutet kodar du nyckelkort som finns bredvid skärmarna och inväntar ett ankomstkvitto med rumsnummer.

Vid avresa knappar du namn och rumsnummer, bekräftar din avresa och lämnar nyckelkort i behållaren på disken.

Säkerställ att du mottagit ankomstinformation med entrékod. Ibland kommer dessa bort bland olika bokningskanaler eller hamnar i skräppost.
Kommer du efter kl. 22 tar vi tacksamt emot den information så att vi kan se över om vi kan underlätta på något sätt.

ANKOMST EFTER kl. 00
Måste meddelas i förväg, senast kl. 12 ankomstdagen. Detta för att vårt system ändrar datum då och det kommer inte längre stämma överens med ditt bokade ankomstdatum, vi behöver hjälpa dig att checka in i förväg.
Mejla oss gärna om det är fallet på info@finnapartments.se så får du instruktioner i vändande svar.

Personal är plats främst dagtid, teamet är litet och hjälper till lite över allt i fastigheten så ibland är vi iväg och springer. Då finns det en lapp på kontorsdörren i lobbyn att nå oss på.

Är det brådskande under obemannade tider så finns journummer skrivet på en tavla mellan datorskärmarna på incheckningsdisken. Notera att det kan finnas olika nummer att ringa beroende på tid på dygnet. 
Vid ej brådskande ärenden/frågor så mejla oss gärna på info@finnapartments.se, ange gärna ett telefonnummer, så besvarar vi det antingen via mejl eller ringer dig kommande morgon.

Löpband, motionscykel och crosstrainer.
 En funktionsmaskin, fria vikter och kettles, justerbar träningsbänk.

För allas trevnad så är gymmet öppet mellan kl. 07-22.

Vad är skillnaden på kategorierna?

Bäst information hittas under fliken på huvudsidan ”Boende & Longstay”, där kan du gå in för att läsa och se bilder om vardera kategori. 

Sammanfattningsvis:
Enkelrum/Small är de billigaste och enklaste alternativet för 1 person. Här finns inte kök och är lämpat för enstaka nätter. 
Twin är som ett enkelrum fast med två separerade sängar. 
Studio M är som ett dubbelrum med kök, garderober, skrivbord, rymligt badrum med tvättmöjlighet. Fungerar utmärkt för upp till 2 personer både enstaka nätter och längre vistelser.
Studio L är som M fast större till ytan och har (bädd)soffa för mer vardagsrum-känsla.
Studio XL är vår största studio med separat vardagsrum, balkong och badkar.

Enkelrum och Twin har inte strykjärn eller bräda, detta kan lånas från gäst-tvättstugan och ingen tvättmaskin.

hej

Det går utmärkt, samtliga studiolägenheter har en kombinerad tvätt-/torkmaskin i badrummet. 
Det finns även en gäst-tvättstuga på plan 0 i huvudbyggnaden, där är både tvättmaskin och torktumlare. Det kan även lånas tvättställ där ifrån.

Notera att tvättmedel inte ingår, men går att köpa kapslar vid hygienprodukterna i Finn’s Kiosk.

Pentrys är som mindre kök. Där är 2 spisplattor(ej ugn), mikro, litet kylskåp med ett frysfack i.
I kökets skåp och lådor hittas diverse för matlagning, stekpanna, kastrull, redskap som knivar, rivjärn, durkslag och mycket annat.  
Bestick, tallrikar, glas mm finns där uppsättning om 2 eller 4st.

Studio M – uppsättning om 2
Studio L och XL -uppsättning om 4.

Nej, inte fulländad anpassning. Dock har vi några studiolägenheter som kan anpassas genom stöd till toaletten samt pall i duschen(där är draperi i duschen och inte glasdörrar). Som har nära till nödutgång, mindre trösklar, dörr till rum kan ställas upp och bättre planlösning vid boende med ex. rullstol. 
Men sängar och kök är i övrigt lika höga i alla studios. 

Dubbelkolla alltid med oss innan bokning, så att vi kan ha en dialog kring vilka behov/önskemål som finns.

Har ni parkering?

Vi har 9 platser precis utanför entrén mot Dalbyvägen, dessa är gratis och kan inte förbokas. De har blå skylt med vår logga. De lila platserna får inte användas då de är reserverade till BRF.

När det körs in mot parkeringen så når man först en grusmark där vår granne bygger, den ytan får vi låna. Men viktigt att hålla koll på hur bilen ställs, de gamla markeringarna längst muren är inte alltid så lämpliga då vägen smalnats av p.g.a. bygget. Viktigt att andra bilar, sopbilar och utryckningsfordon kan ta sig förbi bakom. 
Vi rekommenderar att stå lite mer snett än vad de gamla markeringarna pekar. 

Efter vår parkering kommer V-Kliniks parkering, dessa platser får INTE användas, hög risk för böter!

På baksidan, vid Tellusgatan finns en del 24-timmars parkering, var noga med att läsa skyltar.

Inne i stan finns det både parkeringshus och vanlig gatuparkering, det vanligaste är att det behövs någon form av parkerings-app. 
Vi rekommenderar att inte köra in till stadskärnan, från oss kan det promeneras in på ca. 15-25 minuter beroende på vart.
Parkeringshus Lund C – västra sidan av tågstationen.
Parkeringshus Färgaren – från här nås gågatorna, fik och torg smidigt.

Vad finns att köpa i Finn's Kiosk?

Det finns alkoholfria drycker, snacks, frukt, enklare frukostprodukter kaffekapslar och hygienartiklar.

Nej, vi inkluderar inte frukost i våra priser och serverar inte heller någonfrukostbuffé.

Frukostpåsar kan beställas senast 2 dagar före ankomst och kostar 120kr (barn under 8, 60kr).
Dessa innehåller fralla med ost/kalkon/grönsak, apelsinjuice, frukt och yoggi med müsli.
För barn anpassar vi beroende på ålder. 
Vid specialkost önskar vi att det informeras tidigare än 2 dagar så vi hinner få hem det. 

Frukostpåsarna lämnas antingen i kylskåpen i Studios eller så kan den hämtas i av personal eller i Finn’s Kiosk.

Bredvid kylskåpet i Finn´s Kiosk finns där en pekskärm där det som önskas köpas knappas in och sedan betalas det med kort.

Vad har ni för säkerhetssystem?

Trygghet och säkerhet är en självklarhet för oss på Finn och är därför utrustade med både säkerhetssystem och övervakningskameror. Entrén kräver nyckelkort eller kod för att passera.

Vi har ett automatiskt brandlarm med hög känslighet, vilket är ett krav som ställs på oss med så många pentrys. Inbrottslarmet är kopplat till ett bevakningsföretag.

Skulle fara uppstå, RING SOS ALARM – 112!

Har du funderingar under din vistelse så kontakta Finn’s värdar via journummer angett på skylt vid incheckningsdisken

Om brandlarm så går det direkt till ett säkerhetsbolag kvällar/nätter. Det stora larmet kommer att tjuta i hela fastigheten tills larmet är kontrollerat och nödvändiga åtgärder är gjorda.

Vid inbrottslarm eller annan händelse har vi vakter som ronderar.

Om det stora larmet går ska du genast lämna ditt rum/boende och gå till återsamlingsplats. 
Använd inte hissen och gå ut ur fastigheten, samlingsplats är ut genom entrén, gå över till trottoaren på andra sidan muren vid bilarna, gå till vänster och ställ dig vid hörnan av korsningen. Utrymnings-tavlor med ritningar finns uppsatta på alla våningsplan.
Invänta att larmet har slutat tjuta innan du går in igen!

VIKTIGT
– Stå inte i vägen för utryckningsfordon och säkerhetspersonal.
– Ställ inte frågor under pågående larm, det är inte att besvara frågor som är prioriterat. Låt de som behöver arbeta göra det först!

Enligt de regelverk som finns och för allas säkerhet är det väldigt känsligt, det reagerar inte bara på fysisk brand. Det reagerar också på hög matos(när luften börjar bli grumlig), långvarig ånga och bränd mat. Och självklart även cigarett-/annan form av rök

– Håll alltid uppsikt på din matlagning
– Använd ALLTID köksfläkten, där är två nivåer och det skadar inte att ha den på max. 
– Om det börjar ryka eller ånga mer än väntat/normalt, stäng av plattan och ta bort det som står från plattan.
– SKÖLJ INTE AV under rinnande ljummet/kallt vatten direkt efter användning – det orsakar ännu mer ånga! Ställ stekpanna/kastrull för att svalna först.
– Om luften börjar bli grumlig eller varmare än vanligt i köket, öppna fönstret!
– Hjälp gärna till att få bort det genom att vädra med kökshandduk eller annat lämpligt.
– Dubbelkolla alltid att du stängt av plattor när du är klar med din matlagning.

Våra pentry’s och ventilation är lämpad för enklare matlagning

Under inga omständigheter får rökning ske inomhus, sker detta så blir du debiterad en avgift för sanering på 3500kr, tvingas vi stänga rummet mer än 1 dygn blir du även debiterad för varje natt rummet är otillgängligt för uthyrning.

Läs igenom samtliga flika noga för både din och andras säkerhet!

Vad har ni för säkerhetssystem?

Trygghet och säkerhet är en självklarhet för oss på Finn och är därför utrustat både med övervakningskameror och avancerade säkerhetssystem.
Ingen kommer in på utan nyckelkort eller kod.

Vi har ett automatiskt brandlarm med hög känslighet vilket är de krav som ställs på oss med så många pentrys.
Vi har även inbrottslarm kopplat till ett bevakningsföretag.

Har du fundering under din vistelse kan du alltid nå Finn’s värdar via journummer angett på skylt mellan skärmar i lobbyn.

Skulle fara uppstå, ring alltid SOS Alarm på 112 !

Trygghet och säkerhet är en självklarhet för oss på Finn och är därför utrustade med både säkerhetssystem och övervakningskameror. Entrén kräver nyckelkort eller kod för att passera.

Vi har ett automatiskt brandlarm med hög känslighet, vilket är ett krav som ställs på oss med så många pentrys. Inbrottslarmet är kopplat till ett bevakningsföretag.

Skulle fara uppstå, RING SOS ALARM – 112!

Har du funderingar under din vistelse så kontakta Finn’s värdar via journummer angett på skylt vid incheckningsdisken.

Vid brandlarm så går det direkt till ett säkerhetsbolag kvällar/nätter. Det stora larmet kommer att tjuta i hela fastigheten tills larmet är kontrollerat och nödvändiga åtgärder är gjorda.
Vid inbrottslarm eller annan händelse har vi vakter som ronderar.

Om det stora larmet går ska du genast lämna ditt rum/boende och gå till återsamlingsplats. 
Använd inte hissen och gå ut ur fastigheten, samlingsplats är ut genom entrén, gå över till trottoaren på andra sidan muren vid bilarna, gå till vänster och ställ dig vid hörnan av korsningen. Utrymningstavlor med ritningar finns uppsatta på alla våningsplan.
Invänta att larmet har slutat tjuta innan du går in igen!

VIKTIGT
– Stå inte i vägen för utryckningsfordon och säkerhetspersonal.
– Ställ inte frågor under pågående larm, det är inte att besvara frågor som är prioriterat. Låt de som behöver arbeta göra det först!

Enligt de regelverk som finns och för allas säkerhet är det väldigt känsligt, det reagerar inte bara på fysisk brand. Det reagerar också på hög matos(när luften börjar bli grumlig), långvarig ånga och bränd mat. Och självklart även cigarett-/annan form av rök.

Under inga omständigheter får rökning ske inomhus, sker detta så blir du debiterad en avgift för sanering på 3500kr, tvingas vi stänga rummet mer än 1 dygn blir du även debiterad för varje natt rummet är otillgängligt för uthyrning.

Om mat & dryck

I lobbyn finns vår kiosk där vi det kan köpas färdiga matlådor, alkoholfria drycker, snacks och enklare frukostprodukter.

Matlådorna kommer från en lokal restaurang bara 2 km från oss, där finns alternativ som kött, fisk, sallad och vegetarisk.
Det går även bra att förbeställa 48 timmar innan upp till 10 portioner.

För betalning i vår kiosk används en terminal där det trycks in vad som önskas köpas och sedan betalas med kort.

om rummen

Nej, men vi har dock möjlighet att sätta in hjälpmedel på toalett och duschpall.

om omgivningen

Cyklar finns till utlåning utan kostnad. Dock finns det ett begränsat antal och principen “Först till kvarn” gäller. Lund är en cykelstad och som cyklist är det mycket enkelt och bekvämt att ta sig runt.
I stan finns även stationer för hyrcyklar.

OM betalning

Betalning för boende sker i förskott på samtliga bokningskanaler.

Vid köp av varor i vår kiosk på plats betalas det med kort i vår betalstation.

Vi tar ej emot kontanter

Om bokning

Det går bra, men var noga med att rätt namn finns för ankomst då gästen checkar in själv med bland annat sitt för- och efternamn.

övrigt

Rökning på rum – 3500 kr

 Avgift vid onödigt brandlarm: 11.519 SEK dagtid, 17.278 SEK 18-07  & helgdagar.

Boka